گربه

معرفی چند راه تقویت بچه گربه ضعیف و بیمار

تقویت بچه گربه ضعیف

بچه گربه ها بسیار شیرین و ناز هستند اما نگهداری از آن ها نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد. بچه گربه های ضعیف و بیمار باید تقویت شوند. راه های زیادی برای مراقبت از آن ها وجود دارد. اولین و مهمترین راه توجه به تغذیه بچه گربه می باشد. گربه ها باید تغذیه ای متعادل و سرشار از مواد معدنی و مغذی داشته باشند. رژیم غذایی متعادل سبب بهبود عملکرد بدن این موجودات شیرین می شود. برای تهیه رژیم غذایی و خرید غذای سگ مناسب می توانید با دام پزشک خود مشورت کنید. مواد غذایی نظیر؛ زرده تخم مرغ پخته شده و ماهی بدون استخوان‌ به تقویت استخوان های گربه کمک می کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد راه تقویت بچه گربه اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

گربه سفید چشم آبی

 

راه های تقویت بچه گربه

شاید این سوال برای شما پیش آید که که چه کاری انجام دهیم که بچه گربه ما که ضعیف است تقویت شود. باید بگوییم که راه هایی هست مانند غذای خشک رویال کنین که کمک کننده در تقویت بچه گربه شما می شود که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

نظارت کردن بر میزان مصرف آب و غذای گربه

بر میزان آب و غذای حیوان خانگی تان در خرید غذای گربه نظارت داشته باشید. زیاده روی در مصرف آب و غذا می تواند بر روی سلامتی بچه گربه تاثیر منفی اشته باشد. برخلاف آن مصرف کم آب و غذا نیز سیستم ایمنی آن ها را تضعیف می کند. آب مصرفی گربه باید کاملا تمیز باشد بنابراین در طول روز آب را از نظر تمیزی بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که مصرف آب برای گربه های کوچک کافی است و نیازی نیست به سراغ مایعات دیگری نظیر شیر گاو بروید، زیرا شیر گاو ممکن است سبب شکم درد گربه شود. مصرف زیاد غذا منجر به چاقی و اضافه وزن می شود.

کمک کردن به بچه گربه در نظافت خود

بچه گربه ها نمی توانند خود را تمیز کنند بنابراین باید با استفاده از وسایل نظافتی نظیر؛ شامپو، فوم تمیز کننده پنجه، دستمال مرطوب، پد چشم و گوش و… به گربه خود در نظافت کمک کنید. بیشتر گربه ها می توانند خود را تمیز کنند اما گربه های بیمار و آن هایی که دارای معلولیت هستند در تمیز کردن خود ناتوان می باشند. این حیوانات برای تمیز کردن و نظافت خود به شخص دیگری نیاز دارند.

گربه خوابیده نارنجی

درست مکانی راحت برای گربه ها

بچه گربه ها باید در مکانی آرام و راحت استراحت کنند. این حیوانات خانگی نیاز به استراحت دارند بنابراین باید در مکانی به دور از سرما و سروصدا قرار گیرند. زمانی که برای اولین بار حیوان خانگی تان را به محیط منزل وارد می کنید بهتر است در ابتدا به فکر یک جای مناسب برای او باشید تا شاید به آن مکان عادت کند. بچه گربه ها کنجکاو هستند و ممکن است در طی بازیگوشی در بین اثاثیه منزل گیر کنند. برای حفظ ایمنی گربه بهتر است به فکر یک مکان امن و راحت برای او باشید‌.

تمیز نگه داشتن خانه

تمیز نگه داشتن خانه بسیار مهم تلقی می شود زیرا ممکن است بچه گربه توسط وسایل خانه آسیب ببیند یا اثاثیه خانه روی سرش بیفتد. حتی ممکن است برخی اجزای ریز را ببلعد.بنابراین برای اینکه حیوان خانگی خود را از خطرات احتمالی دور کنید باید سعی کنید تا حد امکان خانه را تمیز نگه دارید.

گربه نارنجی

محصولات نظافتی برای گربه ها

برای انکه گربه خودمان را تمییز کنیم باید بدانیم که گربه ها دارای یک سری محصولات نظافتی هستند که کار ما را برای نظافت و تمییزی آن ها راحت کرده است که این محصولات عبارت اند از:

پد گوش

پد گوش از وسایل نظافتی گربه ها است. این پدها عملکرد بالایی دارند و از آنجایی که از قبل مرطوب شده اند برای تمیز کردن گوش گربه مناسب هستند. پدهای پاک کننده گوش با برداشتن جرم ها و آلودگی ها به کنترل بوی بد کمک می کنند.

این پدهای نظافتی ترشحات و موم های داخل گوش را پاک کرده و از خطر عفونت گوش جلوگیری می کنند. می توانید از این پدها برای تمیز نگه داشتن و کاهش خطر عفونت گوش دو الی سه بار در هفته استفاده کنید. این وسایل نظافتی نیازی به آبکشی نداشته و استفاده آسانی دارند.

پد چشم

پدهای چشم از دیگر محصولات نظافتی برای گربه ها هستند و نوعی پاک کننده و تسکین دهنده چشم می باشند. این پدها زباله های چشم را از بین برده و بدون سوزش هستند. همچنین برای تمیز کردن اطراف چشم بی خطر هستند.

کرم نرم کننده پنجه

کرم نرم کننده پنجه برای نرمی و بهبود جای زخم پنجه های گربه طراحی شده است. این کرم مخصوص گربه ها ساخته شده و سبب جلوگیری از پینه در دست های گربه می شود. به علاوه برای از بین بردن جراحات پنجه مناسب است.

گربه در سبزه ها

دستمال مرطوب

دستمال مرطوب مخصوص گربه ها تولید شده و نه تنها سبب از بین بردن بوی بد گربه می شود بلکه بوی خوبی به بدن گربه می دهد. از طرف دیگر یک محصول عالی برای از بین بردن شوره بدن می باشد. این دستمال ها برای تمیزکاری سریع بدن گربه در هر زمان و مکان مناسب هستند.  دستمال مرطوب، بدن حیوانات خانگی را تازه و تمیز نگه می دارد. این دستمال ها در کیسه و قوطی ها نگهداری می شوند. این دستمال ها راه حلی مناسب برای تمیز کردن بدن گربه بدون نیاز به حمام  هستند و رایحه ای ملایم دارند.

فوم تمیز کننده پنجه گربه

فوم تمیز کننده برای شست و شوی پنجه های گربه استفاده می شود. استفاده طولانی مدت از وسایل نظافتی از ترک خوردگی پنجه و پا جلوگیری می کنند. این فوم ها برای تمیزکاری پنجه های پای گربه بعد از پیاده روی مناسب هستند. فوم های تمیز کننده برای گربه ها بی خطر هستند و به دلیل برخورداری از برس سیلیکونی به راحتی قابل استفاده می باشند. برس سیلیکونی می تواند هرگونه آلودگی، خاک و گل را از پنجه های گربه پاک کند. این محصولات وزن کمی دارند به همین دلیل قابل جابه‌جایی هستند.

شامپوی خشک

شامپوی خشک گربه نیازی به آب کشی ندارد به همین دلیل برای گربه ها خوشایند است. این شامپو پوست گربه را نرم و مرطوب نگه می دارد و از بوی خوشایندی برخوردار است.

گربه دو رنگ

جمع بندی

در این مطلب در مورد راه های تقویت بچه گربه ضعیف و بیمار بحث کردیم. بچه گربه ها توانایی مراقبت و محافظت از خود را ندارند به همین دلیل ممکن است به خود صدمه وارد کنند. یکی از راه های مراقبت، نظارت بر میزان مصرف آب و غذای گربه است. رژیم غذایی مناسب بر روی سلامت جسمی گربه تاثیر گذار می باشد بنابراین مصرف بی رویه یا کم آب و مواد غذایی بر روی سلامت گربه اثر منفی می گذارد. نمایندگی فروش محصولات رویال کنین عرضه کننده انواع محصولات مراقبتی و نظافتی گربه ها می باشد.

مطالب مرتبط

یک نظر در “معرفی چند راه تقویت بچه گربه ضعیف و بیمار

  1. alemohammadshahrzad گفت:

    خیلی وبسایتتون جامع و مفید لست. ممنون 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *